User-agent: * Disallow: /search Allow: / Lezzetli ve Pratik Fırında Sütlaç Tarifi - Adım Adım Yapılışı - Yemek Tarifleri

Temmuz 05, 2023

Lezzetli ve Pratik Fırında Sütlaç Tarifi - Adım Adım Yapılışı

FIRINDA SÜTLAÇ TARİFİ

Merhaba! Bugün sizlere enfes bir tatlı tarifi sunuyorum: Fırında Sütlaç Tarifi. Türk mutfağının vazgeçilmez lezzetlerinden biri olan sütlaç, fırında pişirildiğinde kıvamı ve tadıyla tam bir şölene dönüşüyor. Yoğun süt ve pirinçle hazırlanan bu tatlı, kıyır kıyır üzeri yanık, içi kremamsı bir lezzete sahip. Eğer siz de evinizde pratik bir şekilde fırında sütlaç yapmak isterseniz, doğru adrestesiniz. İşte size adım adım fırında sütlaç tarifi!

Fırında Sütlaç Tarifi
Fırında Sütlaç 

FIRINDA SÜTLAÇ İÇİN MALZEMELER 

1 litre süt

1/2 su bardağı pirinç

1 su bardağı toz şeker

1 tatlı kaşığı vanilya özütü

2 yemek kaşığı pirinç unu

Tarçın (servis için)

FIRINDA SÜTLAÇ TARİFİ 

Pirinci güzelce yıkayın ve süzün.

Bir tencereye pirinci ve sütü ekleyin, kaynamaya başlayana kadar karıştırın.

Kaynadıktan sonra ocağın altını kısın ve pirincin yumuşayıp sütü çekene kadar ara sıra karıştırarak pişirin.

Pirinçler yumuşadığında toz şekeri ve vanilya özütünü ekleyin, karıştırarak eritin.

Ayrı bir kapta pirinç ununu az miktarda suyla karıştırın ve pürüzsüz bir kıvam elde edene kadar karıştırın.

Pirinç unu karışımını tencereye ekleyin ve sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişirin.

Fırınınızı 180 dereceye ayarlayın.

Pişirdiğiniz sütlaçı fırın kabına alın ve üzerini tarçınla süsleyin.

Fırında 15-20 dakika kadar üzeri hafif kızarana kadar pişirin.

Fırından çıkan sütlaçları oda sıcaklığına gelene kadar soğutun ve ardından buzdolabında iyice soğuması için en az 2 saat bekletin.

Soğuyan fırında sütlaçları servis yapın ve üzerine isteğe bağlı olarak tarçın serpip afiyetle tüketin.

Artık fırında sütlaç yapmanın sırrına vakıf oldunuz. Bu muhteşem tatlıyı hazırladığınızda misafirleriniz ve sevdikleriniz kendilerini şımartılmış hissedecek. Üzerine serpiştireceğiniz tarçınla kokusuyla da tüm evi sarmalayacak olan fırında sütlaç, soğuduktan sonra servis edebilirsiniz. Şimdi mutfağa geçip bu eşsiz tarifi denemek için sabırsızlanıyoruz! 

Afiyet olsun!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder